کشیدن دندان ها

با کشیدن دندان های کاملا از بین رفته

سلامت دهان خود را بدست آورید.

اگر دندان های پوسیده یا آسیب دیده برای مدتی به حال خود رها شوند ، کشیدن دندان تنها راه برای بر طرف کردن درد و یا آسیب های ناشی از حضور اینگونه دندان ها در استخوان فک می باشد.
کشیدن دندان با استفاده از مواد بی حسی قوی توسط دندانپزشکان مجرب ، تجربه ای بسیار آسان و بدون درد خواهد بود که مراحل بعدی جایگزین کردن دندان از دست رفته از طریق ایمپلنت و پروتزها را سریع تر و بدون دردسر می سازد.

000078042157-2-800x600

اگر برای دندانپزشکان اولویت حفظ ، نگهداری و ترمیم دندان های آسیب دیده است ، اما در برخی موارد به علت مراجعه دیر بیمار ، این کار امکان پذیر نمی باشد و برای بر طرف کردن درد و عفونت ناشی از دندان ، باید اقدام به کشیدن آن نمود.

در چه مواقعی اقدام به کشیدن دندان الزامی است ؟

جهت حفظ سلامت بیمار در موارد زیر کشیدن دندان لازم است .
دندان و ریشه آن به صورت جبران ناپذیری از بین رفته باشد.
عفونت های شدید ریشه که به دندان پاسخ نداده باشند و سلامت بیمار را به خطر بیاندازند.
عفونت های شدید ناشی از بیماری لثه که به درمان پاسخ نداده باشند و قابل نگه داری نباشند و نیز در مسیر پروتزهای ثابت یا متحرک یا قرار گرفتن ایمپلنت باشند.
دندان های اضافی که به دلائل ژنتیکی به وجود می آیند و مانع رشد کامل و رویش دندان های سالم می شوند.
جهت ایجاد فضا برای شروع درمان ارتودنسی در بیمارانی که برای مرتب کردن دندان هایشان از فضای کافی برخوردار نیستند.

نکاتی که باید بعد از کشیدن رعایت شوند :

• دوره نقاهت هر بیمار ممکن است متفاوت باشد ولی پس از کشیدن دندان معمولا ۲-۳ روز زمان لازم است تا بیمار به روال زندگی عادی بازگردد.
  • جوش خوردن کامل لثه حدود ۴ الی ۶ هفته زمان می برد .
  • پس از کشیدن دندان لثه باید با رعایت نکاتی که توسط کلینیک فرا ذکر می شوند محافظت شود تا جوض خوردن لثه به تعویق نیافتد.
  • جوش خوردن کامل لثه حدود ۴ الی ۶ هفته زمان می برد .

دندانپزشک شما ممکن است موارد زیر را تجویز کند :

• استفاده از مسکن هایی مثل استامینوفن کدئین و ایبوبروفن در صورتی که از لحاظ پزشکی از آن منع نشده اید ، برای تسکین درد تا ۴۸ ساعت بعد از کشیدن دندان جایز است .
  • استفاده از پک یخ صورت روی ناحیه ای که دندان کشیده شده است.
  • اعمال فشار روی ناحیه ای که دندان کشیده شده است.
  • اجتناب از ورزش های سنگین تا ۴۸ ساعت
  • اجتناب از استعمال دخانیات و مصرف الکل تا ۱ هفته
  • جایگزین کردن غذاهای نرم به مدت ۱ هفته
  • استفاده از پک یخ صورت روی ناحیه ای که دندان کشیده شده است.
  • اعمال فشار روی ناحیه ای که دندان کشیده شده است.
  • اجتناب از ورزش های سنگین تا ۴۸ ساعت
  • اجتناب از استعمال دخانیات و مصرف الکل تا ۱ هفته
  • جایگزین کردن غذاهای نرم به مدت ۱ هفته

ممکن است پس از کشیدن دندان ، حفره ی دندان کشیده شده تا مدتی کمی خونریزی داشته باشد و این مسئله کاملا طبیعی است اما در صورت بروز خونریزی شدید درد غیر قابل تحمل یا علائم غیر عادی با کلینیک تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی کنیم.

پس از کشیدن دندان چگونه می توان فضای خالی را پر کرد ؟

اگر حفره خالی از دندان به حال خود رها شود و درصدد پر کردن فضای خالی ایجاد شده بین دندان ها نباشید ، ممکن است در آینده مشکلاتی برایتان پیش بیاید ، از جمله این مشکلات می توان به از دست رفتن دندان های مجاور یا مقابل به علت حرکت های ناخواسته ، تحلیل استخوان و باریک شدن فک و از دست دادن شانس قرار دادن ایمپلنت یا امکان پر کردن فضای خالی اشاره کرد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق فرم آنلاین با ما تماس حاصل نمائید.