درمان ناهنجاری TMJ

ناهنجاری های تی.ام.جی عامل سردرد و ناراحتی می توانند باشند

مشکلات مربوط به مفصل تی.ام.جی ، ناهنجاری هایی هستند که اغلب به خاطر التهاب این مفصل به وجود می آیند.
التهاب مفصل تی.ام.جی می تواند ناشی از آسیب هایی باشد که بر اثر دندان قروچه یا سایش دندان ها یا فشار بیش از حد به مفصل ایجاد می شود یا ممکن است در مواردی به دلیل وجود پاتولوژی و بیماری های مفصلی باشد.

دندان های نامنظم یا دندان های از دست رفته می توانند مدل جویدن و روی هم قرار گرفتن دندان های فک بالا و پایین را تغییر دهند که این مسئله باعث فشار بیش از حد به مفصل تی.ام.جی می شود و به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیر را به مفصل وارد می کند. همچنین استرس از عوامل بسیار شایع دیگری است که باعث بروز نا هنجاری های تی ام جی می شود.

نا هنجاری های تی.ام.جی به چه صورت خود را بروز میدهند ؟

• درد و نارحتی در ناحیه فک
  • مواجه شدن با مشکل هنگام جویدن
  • سردرد های میگرنی
  • مواجه شدن با مشکل هنگام باز و بسته کردن دهان
  • درد در ناحیه گوش
  • گرفتن عضلات گردن
  • سرگیجه و سردرد
  • گرفتگی عصلات فک
tmj-syptoms-800x500

بیماران اغلب به دلیل عدم آگاهی ، عوارض ناشی از ناهنجاری های تی.ام.جی را به مشکلات دیگر ربط می دهند.

در کلینیک دندانپزشکی فرا پس از بررسی های دقیق ، در صورت تشخصی وجود ناهنجاری های مفصل تی.ام.جی راهکارهای متفاوتی را به شما ارائه می دهیم تا از پیشرفت آسیب های وارد شده جلوگیری به عمل آوریم.

از جمله این راهکارها ، فیزیوتراپی فک ، ارائه نایت گارد و در صورت لزوم تزریق بوتاکس به عضلات هایپراکتیو برای جلوگیری از آسیب رساندن به مفصل تی.ام.جی می توان اشاره کرد.

برای دریافت وقت مشاوره برای تشخیص و درمان ناهنجاری های TMJ با ما تماس بگیرید.