درمان دندان های شکسته

دندان های شکسته و لب پر نه تنها زیبایی لبخند شما را کاهش می دهند ، بلکه سلامت دندان را نیز به خطر می اندازد . در کلینیک دندانپزشکی فرا ، راهکارهای مختلف و مؤثری برای بر طرف کردن شکستگی و آسیب های ناشی از آن به مراجعین ارائه می شود. درمان هایی همچون روکش ، لامینت کامپوزیتی یا سرامیکی و ترمیم با کامپوزیت از حمله درمان های پیشنهادی برای رفع مشکل دندان شکسته هستند که هر کدام بنا به نیاز دندان و خواسته های بیمار ، شکل ظاهری و کارایی دندان را تأمین می کنند.

Chipped-800x400

دندان شکسته و یا لب پر شده را می توان با استفاده از روکش ، لامینت کامپوزیتی یا سرامیکی یا با استفاده از کامپوزیت ، ترمیم و زیبایی و کارایی دندان را تأمین نمود.

اهمیت درمان دندان های شکسته

دندان های شکسته یا لب پر شده ، همیشه با درد و حساسیت همراه نیستند . اما لازم است در صورت بروز این مشکل ، دندان شما توسط دندانپزشک معاینه شود تا از بروز مشکلات پیچیده تر ، پیش گیری شود.

ترک و شکستگی های سطحی که روی مینای دندان قرار دارند ، می توانند به مرور زمان با پیشرفت لایه های درونی دندان ، صورت جبران ناپذیری را به بافت دندان وارد کنند ، این مسأله هزینه درمان را چندین برابر می کند و حتی می تواند منجر به از دست دادن دندانی شود که اگر به موقع معاینه و درمان می شد قابل نگهداری بود.

درمان عفونت دندان شکسته

باکتری ها می توانند از طریق شیارهای به وجود آمده از ترک دندان ، به داخل دندان نفوذ کرده و عصب دندان را دچار التهاب ، درد و عفونت کنند . در این صورت دندان نیاز به عصب کشی دارد تا فضای حای عصب دندان که به شکل کانال می باشد ، ضد عفونی و ترمیم شود. پس از انجام درمان عصب کشی ، دندان روکش می شود تا از امکان شکستگی های بیشتر جلوگیری شود.

راه های درمان دندان های شکسته

درمان انتخابی برای دندان شکسته ، بسته به نوع و وسعت شکستگی تعیین می شود و در مواردی که بیمار مایل به زیباتر شدن لبخند خود نیز باشد ، نوع درمان با در نظر گرفتن خواسته های بیمار تغییر می کند.

ترمیم با مواد همرنگ ( کامپوزیت ) :

درمواردی که شکستگی در حد ترک سطحی باشد یا بخش کوچکی از دندان بیمار شکسته باشد ، می توان با موارد همرنگ دندان ، بخش شکسته را ترمیم نمود.

روکش دندان :

روکش ها به دلیل استحکام بسیار بالا ، دندان های آسیب دیده را محافظت و نگهداری می کنند. در اکثر مواردی که دندان عصب کشی شده است ، روکش مرحله نهایی درمان می باشد تا طول عمر دندان را افزایش دهد . روکش های کلینیک دندانپزشکی فرا بسیار طبیعی و با استفاده از آخرین تکنولوژی روز تهیه می شوند و حس دندان طبیعی را برای بیمار ایجاد می کنند.

کامپوزیت ونییر :

کامپوزیت ونییر ها راهی سریع ، آسان و نسبتاً مقرون به صرفه برای پوشش دادن به سطح دندان و پیشگیری از پیشرفت ترک های سطحی دندان هستند . آن ها اگر چه عمر طول عمر لامینت های سرامیکی را ندارند ، اما از لحاظ زیبایی و کارایی درمان مناسبی برای دندان هایی که دچار آسیب جدی نشده اند می باشند.

پرسلن ونییر یا لامینت های سرامیکی :

لامینت های سرامیکی پوسته نازکی از جنس سرامیک هستند که وقتی روی دندان چسبانده می شوند از استحکام بسیار بالایی برخوردار می شوند . این نوع از درمان طول عمر بسیار بالا ، دوام عالی و زیبایی چشمگیری دارد و به سادگی ویژگی های خود را از دست نمی دهد. در اکثر موارد ، نیاز به تراش در بیمار در حد خراش ۰.۳ میلیمتر است که همانند کامپوزیت ونییرها می باشد.

برای پیشگیری و درمان شکستگی دندان خود با ما تماس بگیرید.